Strony

sobota, 18 lutego 2006

Dla zainteresowanych cyckami...

Ewentualnych zbereźników informuję, że chodzi o ciasto - Cycki Murzynki, o którym wspomniałam w poprzednim poście.

A więc o to przepis, o który prosicie:

CYCKI MURZYNKI

Ciasto:6 białek
1 szkl. cukru
1 szkl. wiórków kokosowych
1 szkl. maku

Ubić białka z cukrem na sztywno. Następnie delikatnie wmieszać po trochu mak i wiórki. Wyłożyć na małą blaszkę, najlepiej na papier do pieczenia. Piec ok. 30 min. w temp. 200 stopni.

Krem:

Zagotować półtorej szkl. mleka. W połowie szkl. mleka rozmieszać 2 łyżki mąki ziemniaczanej i 2 łyżki mąki pszennej, wlać do wrzącego mleka i zagotować na małym gazie, do zgęstnienia (czyli jednym słowem zrobić budyń). Przestudzić.

Utrzeć 1 kostkę masła + 1 szkl. cukru + 1 cukier wanilinowy. Następnie po 1 łyżce dodać do tego przestudzony budyń, wciąż ucierając. Wyjdzie z tego puszysty, pyszny krem. Wyłożyć go na ciasto i płasko rozsmarować.

Biszkopty maczać w wódce i kłaść na kremie. Jeden biszkopt mi się przy tym maczaniu pokruszył, więc odruchowo go włożyłam do ust, zapominając, że ma w tej chwili około 40 % alkoholu. Trochę mną zatrzęsło, ale przynajmniej odechciało mi się spać.

Na każdym biszkopcie kłaść rodzynkę, która ma imitować sutek ;).
Ja nie znalazłam w domu rodzynek, więc zdesperowana zabawiłam się w Kopciuszka i powybierałam je z musli...

Przygotowujemy polewę czekoladową:

1/3 kostki margaryny (ja używam Kasi)
4 łyżki cukru
1 łyżka kakao
1 łyżka wody

Wszystko zagotować mieszając i gotować na małym ogniu do lekkiego zgęstnienia. Stygnąc polewa gęstnieje, więc trzeba wybrać odpowiedni moment, kiedy jest jeszcze lejąca, ale dość gęsta. Za pomocą polewy przerabiamy cycki na murzyńskie.

Życzę wszystkim smacznego.


Wyglądają prawie jak prawdziwe, no nie? ;)

PS. Przepis pochodzi z http://www.kuchnia.com.pl, ale jest troszkę przeze mnie zmodyfikowany.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...