Strony

czwartek, 16 marca 2006

Niepoważna rozmowa na poważny temat

Staś miał w przedszkolu pogadankę na temat ptasiej grypy. W drodze do domu wyrecytował mi bardzo poważnym tonem:

- Mamusiu, jak się znajdzie martwego ptaka, to trzeba zawiadomić dorosłych i nie zbliżać się! Nie wolno dotykać martwych ptaków!

Trochę mnie zaskoczył tą wypowiedzią. Ciekawa byłam, czy zna tylko teorię, czy też wiedziałby, jak się zachować w praktyce.

- Stasiu, a gdybyśmy znaleźli martwego wróbelka, to co trzeba wtedy zrobić?
- Wtedy bym o tym zawiadomił ciebie i tatusia!

Oho, widać, że praktyka też opanowana.

Pytanie tylko, czy mój synek wie, co to znaczy, że ktoś czy coś jest martwe, nie żyje, umarło itd. Co prawda bywamy na grobie Babci, ale mam wątpliwości, czy Staś rozumie, o co chodzi.

Postanowiłam więc powolutku wprowadzić go w temat, tak na wszelki wypadek. Pretekstem stała się scena z pewnego filmu.

- Mamusiu, a czemu ta pani tak strasznie płacze?
- Bo jej mamusia umarła i poszła do nieba, wiesz? Teraz mieszka w niebie z aniołkami i Bozią.

Staś rozważał przez chwilę tą szokującą informację.

- To ta pani umiała tak wysoko skakać???


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...