Strony

środa, 26 marca 2014

Przepis na czyrakobulwy

Ponieważ są chętni na przepis na bulle szwedzkie vel czyrakobulwy, zmobilizowałam się i dziś je upiekłam, żeby zrobić fotki. A więc zapraszam do przetestowania:

5 dkg drożdży + łyżka cukru - rozetrzeć

1,5 szkl ciepłego mleka
3 szkl mąki
150 g roztopionej margaryny lub masła
1/2 szkl cukru
4 szkl mąki
1/4 łyżeczki soli

Do drożdży wlać ciepłe mleko, rozpuścić w nim cukier. Następnie dodać resztę składników i wyrobić elastyczne ciasto. Odstawić na około 45 minut w ciepłe miejsce.

Następnie podzielić na 2 części i rozwałkować w kształcie prostokąta. Nałożyć nadzienie, na przykład:

- banany rozgniecione z cukrem waniliowym
- powidła śliwkowe
- nutella
- nasz dzisiejszy eksperyment - masło orzechowe + powidła, bardzo smaczne

Można samemu kombinować dowolnie. Warto, by nadzienie było wilgotne. Jedną porcję zrobiłam z suszoną żurawiną i w smaku były najsłabsze, brakowało "poślizgu".

Nadziane prostokąty zwinąć po dłuższym boku, a następnie pokroić na ok. 3-cm kawałki, które umieścić w foremkach mufinkowych lub papierkach. Posmarować rozmąconym jajkiem - wtedy będą ładniejsze, rumiane. Piec 10-15 minut w temperaturze 200 stopni (z termoobiegiem pewnie krócej, ale ja mam piekarnik gazowy).

A oto nasze dzisiejsze bulwy:

bananowo-waniliowe


żurawinowe

z masłem orzechowym i powidłami

z nutellą

Smacznego!

2 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...